Janževski vrh OKP 5-2

Janževski vrh je razloženo naselje samotnih kmetij nad dolinama Drave in njenim desnim pritokom Velke.

ZANIMIVOSTI NA POTI

Sgermova smreka je visoka 63 m in je najvišja smreka v Sloveniji in srednji Evropi. Njen pomen za domačine je viden v grbu Ribnice na Pohorju.

Cerkev sv. Janeza in energijske točke. Cerkev sv. Janeza je bila zgrajena v 16. stoletju. Stoletja je že znano, da sta cerkev in njena neposredna okolica vir zdravilne energije.

Stara hiša pri Kebru je zelo dobro ohranjena stara kmečka hiša. Zidana je iz kamna in delno cim prana. Notranjost je razporejena tradicionalno. Ohranjena sta lesen strop in črna kuhinja z banjastim obokom. Levo od hiše stoji klet, ki je grajena iz kamna in vkopana v hrib.

OPIS POTI

V Ribnici na Pohorju zavijete na cesto proti Vuhredu. Od tukaj sledite smerokazu za Janževski vrh. Po rahlem vzponu mimo domačije Držečnik, se spustite ob domačijah Sgerm in Miklavc. Mimo kmetije Breznik sledite cesti in se v stalnem vzponu mimo domačij Junker, Stepinšek in Bomer povzpnete na cerkev Sv. Janeza.Vračate se po isti poti, za domačijo Junker zavijete levo. V spustu mimo domačije Pur prispete do potoka Slivnica. Kolesarite levo in se pri smerokazu priključite desno na OKP 3. Sledi vzpon mimo domačij Lencl in Završnik. Tukaj se usmerite nazaj proti Ribnici na Pohorju.